Cat de multe stii despre nutritie?

 

 

Controlul greutăţii și al alimentaţiei este un subiect de actualitate indiferent de vârstă, starea de sănătate sau de alţi parametri. Este esenţial să avem un control asupra alimentaţiei şi a modului de viaţă în general, pentru a avea un organism sănătos.

Raspunde la cat mai multe intrebari corect si-ti rasplatim cunostintele cu un voucher de discount pe FITINT.ro.

#1. Care dintre acestea este o sursa de vitamina A?

Carotenoidele – cum este beta-carotenul (cea mai activa forma de vitamina A), pe care organismul il absorbe din legume, mai ales din morcovi, fructe de catina sau macese. Carotenoidele sunt provitamine (substante inactive), organismul fiind cel care le transforma in vitamina A.

#2. Care e rolul principal al carbohidratilor?

Carbohidratii reprezinta sursa principala de glucoza din sange si constituie carburantul esential pentru toate celule corpului si singura sursa de energie pentru creier si globulele rosii ale sangelui.

Carbohidratii aprovizioneaza corpul cu energia necesara pentru functionarea acestuia.

Alimente care contin carbohidrati sunt: alimente vegetale, fructe si legume, lapte si produse lactate.

#3. Ce efect negativ poate avea consumul excesiv de lichide?

Un aport excesiv de apă înseamnă aproximativ 8 litri de apă consumați în mai puțin de o oră, caz în care puteți să vă confruntați cu reale probleme, printre care hiponatremia cunoscută și sub denumirea de hiperhidratare.

Hiponatremia este o afecțiune care apare atunci când nivelul de sodiu din sânge este foarte scăzut. Sodiul este un electrolit care ajută la reglarea cantității de apă care se află în jurul și în celulele organismului.

#4. Cate grame de fibre este recomandat sa consumam zilnic?

Fibrele sunt elemente de baza in alimentatia omului, cu rol esential in buna functionare a sistemului digestiv.

Organismul nu poate digera fibrele alimentare, de aceea ele sunt eliminate cu rapiditate prin intestinul gros.

Specialistii recomanda adultilor intre 20 si 35 de grame de fibre alimentare in dieta zilnica, atat solubile, cat si insolubile.

#5. Ce nutrienti imbunatatesc sanatatea sistemului osos?

In corpul uman, calciul reprezinta aproximativ 2% din masa corporala si se depoziteaza in proportie de 99% in sistemul osos si in dinti, sub forma fosfatului si a citratului de calciu. Cantitativ, oasele au in componenta aproximativ un kilogram de calciu.

#6. Cate portii de peste putem manca pe saptamana?

Pestele gras este un aliat important pentru sanatatea noastra si poate ca stiai deja acest lucru, insa cercetarile in ceea ce priveste beneficiile acizilor grasi Omega 3 din fructe de mare si peste de mare adancime reconfirma valoarea pe care consumul de peste o are asupra starii noastre de sanatate, in special cand vine vorba despre pestele gras. Astfel, daca mancam doua portii de peste gras (peste oceanic) pe saptamana, ne protejam de bolile cardiovasculare, potrivit recomandarilor facute de Asociatia Americana a Inimii (AHA).

#7. Mancatul seara ne ingrasa

Este important sa stii ca kilogramele in plus apar atunci cand exista o schimbare in consumul de calorii sau caloriile consumate. O calorie este doar o calorie, indiferent de momentul zilei in care este consumata.

#8. Din ce dieta fac parte alimentele din poza de mai sus?

Dieta Ketogenica este axata pe cresterea consumului de grasimi, scaderea consumului de carbohidrati si controlarea consumului de proteine.

Focusul unei diete ketogenice este alimentatia sanatoasa, cat mai neprocesata.

Alimentele indicate sunt cele bogate in proteine, precum carnea de vaca, miel, porc si pui (nu in exces, caci proteinele in exces sunt transformate in glucoza, de catre organism);

#9. Cate oua putem manca pe saptamana?

Cea mai mare grija legata de consumul de oua apare la continutul de colesterol. Intradevar, oul contine colesterol. Cu toate acestea, colesterolul din alimentatie nu este obligatoriu sa ridice colesterolul din sange. Galbenusul este cel care contine o cantitate mai mare de colesterol, albusul fiind bogat, in mare parte, in proteine. Specialistii ne recomanda sa limitam consumul de galbenusuri la 6 pe saptamana, insa nu exista dovezi concrete ca o cantitate mai mare ar fi daunatoare.

#10. Care din urmatoarele nu fac parte dintr-o dieta Ketogenica?

Ce alimente sunt permise în dieta ketogenică?

Proteine din carne, lactate și ouă

Carne: pui, porc, vită, oaie, miel, capră, berbec, ied și pește, ficat.

Lactate: lapte, unt, iaurt grecesc, smântână, telemea maturată, cașcaval, brânzeturi franțuzești sau italienești, practic cam orice îți dorești.

Ouă

Vezi rezultatul

Rezultate

-
Wohooo! Felicitari! Nutritia nu e un mister pentru tine.
Iti rasplatim cunostintele cu un cupon de reducere pe site, sa-l folosesti la urmatoarea achizitie.
Cuponul tau este: FITINT5 Poti da "Share" pe Facebook rezultatelor, apasand pe butonul de mai jos.
Momentan nu ai toate raspunsurile 🙁 Controlul greutăţii și al alimentaţiei este un subiect de actualitate indiferent de vârstă, starea de sănătate sau de alţi parametri. Este esenţial să avem un control asupra alimentaţiei şi a modului de viaţă în general, pentru a avea un organism sănătos. Iti recomandam sa te informezi din surse sigure si stiintifice in invatarea despre nutritie si o viata cat mai sanatoasa. Te asteptam sa refaci testul oricand te simti pregatit(a).
Share your score!
Tweet your score!
Acest articol este în categoria Dieta . Link direct aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *